Uitslag en uitleg droogrit

12 maart, 2014 (21:11) | Algemeen, Droogritjes | Door: Wim Vellekoop

Met toch nog 14 deelnemers was de droogrit uiteindelijk een prima gemaakt exemplaar. De uitzetter Wim Vellekoop heeft zelfs enkele top navigatoren flink om de tuin weten te leiden.

Pos Stnr Equipe RC’s gemist
1 62 H. Houps 0
2 239 R. Wisman 2
3 231 Th. Bender 4
3 39 T. Drost 4
4 139 F. Veringmeijer 5
5 D. Struijk 6
5 262 N. Slappendel 6
5 98 S. Morel 6
6 176 Brandt 8
6 254 W. van Leuveren 8
7 179 P. van Hoof 9
7 64 P.R. van Houten 9
7 211 R. Hageraats 9
8 116 B. de Rijk 10
9 207 A.J. van der Hoek 16

Uitleg droogrit januari

Van TC naar pijl 1 onderlangs “Kruispolder” naar controle  K.  Op weg naar pijl2 komt u de keercontrole 2 tegen , route oppakken via de Z , u rijdt dan tegen keercontrole 5 op. De kortste route van 2 naar 3 is nogmaals over een gedeelte van pijl 2 , maar door de keercontrole 5 ,bent u genoodzaakt de route onder de punt van pijl 2 op te pakken , dit doet u door  via pijl 1 ( controle K ) en tegengesteld controle B te rijden. U bent nu weer op de voorgenomen route en daardoor vervalt de voorkennis. U rijd dus weer naar de keer controle 2. De route pakt u dan weer op via de Z en dan vlak voor de controle 5 naar rechts te rijden . u bent dan weer op de voorgenomen route.

K 2 Z 5 K 2 Z

Als u via de keercontrole 4 naar pijl 3 wilt rijden negeert u een bermlijn. Dus gaat u via de “Blokse-dijk“ en de controle V naar het begin van pijl 3.

Pijl 3 start op de rechter kant van de “driehoek”en word gelijk geblokkeerd door de controle 9, oppakken door door  te rijden en dan linksaf terug te steken , u wilt dan rechtsaf gaan maar word geblokt door de controle 7. De geplande route neemt u weer op door via de controle M een keerlus te rijden en via de controle S aan pijl 4 te beginnen.

V 9 7 M S

De kortste route naar pijl 5 gaat via pijl 6 dus ook via de controle N. Het begin van pijl 5 is echter niet te berijden, als u denkt dat het via het witte weggetje korter is dan mist u een klein stukje van de pijl omdat het hier gaat om een gemanipuleerde kruising waar wegen niet  recht op elkaar uitkomen. U gaat nu pijl 6 rijden maar wordt geblokt door de controle 8, ophalen via de controle N en de controle Y nu nog eens langs N om de pijl compleet te maken.

N 8 N Y N

Als u pijl 6 heeft afgereden gaat u via het witte weggetje en een stukje pijl 6 naar pijl 7 via de “Lorredijk”  u word op pijl 7 geblokt door controle 3 ,ophalen door langs de controle R te rijden , maar wordt dan geblokt door controle 1 . ophalen door het driehoekje naast pijl 7 met de wijzers van de klok mee te rijden U krijgt dan de controle F. en dan op weg te gaan naar pijl 8. Na pijl 8 krijgt u  weer de controle F. Bij pijl 9 word u direct geblokt door de controle 7 , ophalen van de route door naar het zuiden door te rijden en een stukje van pijl 6 te rijden. Als u een bermlijn over het hoofd ziet krijgt u de controle E , toch kunt u het ophaalpunt nog steeds bereiken door een keerlus te maken over de P van een parkeerplaats , de bovenkant van de P is open en daardoor een keerlus   geworden. als beloning een controle 4.

3 R 1 F F 7 4

Nu gaat u via de “Tilse Dijk“ naar 10. Een stukje over pijl 10 (halverwege ) zou de kortste route zijn . maar de keercontrole 5 maakt dat onmogelijk. Ophalen van de route enkel via de controle H, aangekomen bij de voet van pijl 10 vervalt alle voorkennis en rijdt rechtsaf de keercontrole 5 in. Dus gaat u weer langs de controle H naar de keercontrole 8. Ophalen van de geplande route kan door het eerste gedeelte van de pijl te rijden en de eerste weg rechts te nemen. Als u dan ook de X nog opschrijft voordat u naar de FC gaat heeft u het goed gedaan.

5 H 5 H 8 X