Met toch nog 14 deelnemers was de droogrit uiteindelijk een prima gemaakt exemplaar. De uitzetter Wim Vellekoop heeft zelfs enkele top navigatoren flink om de tuin weten te leiden.
Pos | Stnr | Equipe | RC’s gemist |
1 | 62 | H. Houps | 0 |
2 | 239 | R. Wisman | 2 |
3 | 231 | Th. Bender | 4 |
3 | 39 | T. Drost | 4 |
4 | 139 | F. Veringmeijer | 5 |
5 | D. Struijk | 6 | |
5 | 262 | N. Slappendel | 6 |
5 | 98 | S. Morel | 6 |
6 | 176 | Brandt | 8 |
6 | 254 | W. van Leuveren | 8 |
7 | 179 | P. van Hoof | 9 |
7 | 64 | P.R. van Houten | 9 |
7 | 211 | R. Hageraats | 9 |
8 | 116 | B. de Rijk | 10 |
9 | 207 | A.J. van der Hoek | 16 |
Uitleg droogrit januari
Van TC naar pijl 1 onderlangs “Kruispolder” naar controle K. Op weg naar pijl2 komt u de keercontrole 2 tegen , route oppakken via de Z , u rijdt dan tegen keercontrole 5 op. De kortste route van 2 naar 3 is nogmaals over een gedeelte van pijl 2 , maar door de keercontrole 5 ,bent u genoodzaakt de route onder de punt van pijl 2 op te pakken , dit doet u door via pijl 1 ( controle K ) en tegengesteld controle B te rijden. U bent nu weer op de voorgenomen route en daardoor vervalt de voorkennis. U rijd dus weer naar de keer controle 2. De route pakt u dan weer op via de Z en dan vlak voor de controle 5 naar rechts te rijden . u bent dan weer op de voorgenomen route.
K 2 Z 5 K 2 Z
Als u via de keercontrole 4 naar pijl 3 wilt rijden negeert u een bermlijn. Dus gaat u via de “Blokse-dijk“ en de controle V naar het begin van pijl 3.
Pijl 3 start op de rechter kant van de “driehoek”en word gelijk geblokkeerd door de controle 9, oppakken door door te rijden en dan linksaf terug te steken , u wilt dan rechtsaf gaan maar word geblokt door de controle 7. De geplande route neemt u weer op door via de controle M een keerlus te rijden en via de controle S aan pijl 4 te beginnen.
V 9 7 M S
De kortste route naar pijl 5 gaat via pijl 6 dus ook via de controle N. Het begin van pijl 5 is echter niet te berijden, als u denkt dat het via het witte weggetje korter is dan mist u een klein stukje van de pijl omdat het hier gaat om een gemanipuleerde kruising waar wegen niet recht op elkaar uitkomen. U gaat nu pijl 6 rijden maar wordt geblokt door de controle 8, ophalen via de controle N en de controle Y nu nog eens langs N om de pijl compleet te maken.
N 8 N Y N
Als u pijl 6 heeft afgereden gaat u via het witte weggetje en een stukje pijl 6 naar pijl 7 via de “Lorredijk” u word op pijl 7 geblokt door controle 3 ,ophalen door langs de controle R te rijden , maar wordt dan geblokt door controle 1 . ophalen door het driehoekje naast pijl 7 met de wijzers van de klok mee te rijden U krijgt dan de controle F. en dan op weg te gaan naar pijl 8. Na pijl 8 krijgt u weer de controle F. Bij pijl 9 word u direct geblokt door de controle 7 , ophalen van de route door naar het zuiden door te rijden en een stukje van pijl 6 te rijden. Als u een bermlijn over het hoofd ziet krijgt u de controle E , toch kunt u het ophaalpunt nog steeds bereiken door een keerlus te maken over de P van een parkeerplaats , de bovenkant van de P is open en daardoor een keerlus geworden. als beloning een controle 4.
3 R 1 F F 7 4
Nu gaat u via de “Tilse Dijk“ naar 10. Een stukje over pijl 10 (halverwege ) zou de kortste route zijn . maar de keercontrole 5 maakt dat onmogelijk. Ophalen van de route enkel via de controle H, aangekomen bij de voet van pijl 10 vervalt alle voorkennis en rijdt rechtsaf de keercontrole 5 in. Dus gaat u weer langs de controle H naar de keercontrole 8. Ophalen van de geplande route kan door het eerste gedeelte van de pijl te rijden en de eerste weg rechts te nemen. Als u dan ook de X nog opschrijft voordat u naar de FC gaat heeft u het goed gedaan.
5 H 5 H 8 X