Warning: The magic method Tribe__Extension_Loader::__wakeup() must have public visibility in /customers/b/f/e/rohac.nl/httpd.www/wp-content/plugins/the-events-calendar/common/src/Tribe/Extension_Loader.php on line 157 Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /customers/b/f/e/rohac.nl/httpd.www/wp-content/themes/corredo/header.php on line 12 Classic Dutch Rally 2009 - Verslag - ROHAC

Classic Dutch Rally 2009 – Verslag

Van 16 tot en met 18 oktober was het weer Classic Dutch Rally weekend, drie hele dagen genieten in Zeeland en West Brabant over de mooiste weggetjes die onze leden Herry Houg en Cees de Jong voor ons konden vinden.

Deze rally wordt gekenmerkt door een erg hoog Rohac gehalte, van de 26 deelnemende superklassers en 13 sportklassers telden we maar liefst  12 Rohac equipes en hadden we dan ook twee superklasse teams en één sportklasse team.

Wat is er nu zo leuk aan deze rally? Allereerst de route, mooie rustige weggetjes, waar weliswaar de aardappeloogst nog volop aan de gang was, met dus het nodige aan klei op de weg, maar verder weinig tot geen verkeer. Waar de vergunning dat noodzakelijk maakte of waar wij als deelnemers gewoon in toom moesten worden gehouden, gebruiken de uitzetters de regularity als middel om ons van het gas te laten gaan. Daarmee wordt in ieder geval de rally naar de toekomst veilig gesteld. En gaat er eens een mis, dan nog vallen de straffen best mee, 1 strafpunt per minuut afwijking.

En dan zijn er de testjes, maar liefst 20 stuks in drie dagen, af te leggen binnen een best strakke bogeytijd. Niks gemiddelde snelheid, maar gewoon boenderen, zo hard als je kunt en durft over verkeersvrije terreinen. Goed opletten, want niet alleen de tijd telt, maar ook alle pylonnen, vaten en natuurlijke objecten moeten op de juiste wijze worden gerond. En foutjes leveren weer strafpunten op. Ook beschikten de organisatoren over een professionele snelheidsradar zoals enkele equipes tot hun spijt mochten ervaren.

En dan het tijdschema, weliswaar vroeg op voor de start, maar iedere dag tijdig binnen met ruim tijd voor borrelen, een prima dinerbuffet en daarna kun je nog zo lang napraten als je maar wilt.

Aan de inschrijvers hadden we al gezien dat de competitie best heftig zou zijn en dat bleek ook al snel. Op dag één wist overigens de Rohac equipe de Zoete/Verhoeff als enig alle controles op slechts één na te vinden. Daarmee waren ze nog niet de eerste na dag 1, want op de testjes ging het niet helemaal naar wens met een 3e plek als resultaat. Overall liet de jonge Verhoeff zien weer erg bij de tijd te zijn, over de hele rally miste hij maar één controle. Helaas verloren ze weer op de testjes en was Frans iets te snel op de verkeerde plaats met 100 strafpunten op zondag als gevolg.

Dag 2 wisten Theo van Erkel en ondergetekende een onuitwisbare indruk achter te laten bij de klanten van de Volvo dealer in Goes. Op het terrein waarop deze dealer samen met een aantal collega s is gevestigd, waren pak weg 300 klanten van de dealer als publiek aanwezig, die al die gekken in hun oude auto s zeer wisten te waarderen. Na een kort interview wilden we op gepaste wijze wegrijden, waarbij een onderdeel in de versnellingsbak te begaf en besloot de bak door de wand te verlaten. Alle olie op straat en onze rally afgelopen. Na overleg met de organisatie mochten we buiten mededinging in een alternatieve auto meedoen, dus haalden we de Alfa van Theo op om de zondag mee te rijden. Leverde meteen het inzicht in dat die niet snel genoeg is voor de proefjes.

Toch reed de bekende equipe Lopez Cordozo/ Stekelenburg met een Kever 1600 (met Webers etc) zeer verdienstelijk mee . En als je naar de einduitslag van de superklasse kijkt, vinden we op 1 een Escort (de eigenaar hoort eigenlijk Rohaclid te zijn, hij zegt dat de motor 2000 cc is, wat ondergetekende onmiddellijk aanneemt, maar er zit wel erg veel vermogen in!)op 2 onze oud voorzitter en penningmeester  Bartelse/Weitmann met een 8 cylinder MG, maar daarna kwamen een Alfa 1600 en de kever 1600. Toegegeven, met de 2cv kom je op de testjes wel erg in de strafpunten, maar goed rijden op de route maakt het nodige goed.

Na drie dagen genieten, moeten we weer een jaartje wachten op de editie 2010, waarvan wij hopen dat die er ook echt komt. De rally heeft erg veel Marshalls nodig, wat de kostprijs natuurlijk toch wat hoger maakt, en twee overnachtingen, twee diners en drie lunches maken het ook niet echt voordelig. Toch valt het inschrijfgeld van 975,- euro dan nog best mee. Was trouwens lager dan in 2008!

Mocht u in oktober 2010 niet echt een volle agenda hebben, schrijf dan eens in voor deze rally, komt u zeker de nodige Rohaccers tegen en krijgt u een rally die wat mij betreft mag worden gekwalificeerd als de leukste van het jaar.

Superklasse:

2          Pieter Bartelse/ Robert  Wetmann

5          Cees de Jong/Valentijn de Jong

7          Frans de Zoete/Maurits Verhoeff

8          Marius Dinaux/Eric van Straaten

11        Wim en Naomi Krosenbrink

15        Daan en Maarten Peeters

18        Cock Goedegebuur/Willem Uitenbroek

Buiten mededinging Theo van Erkel/Ed Bijster

Sportklasse

3          Jouke en Jomar Post

9          Aart Broere/Henk Holzhauer

10        Rob  en Dirk Peter van Suijlekom

escort mudanya escort alanya escort tekirdağ escort denizli trabzon escort