Gelderlandrit 2005

Gelderlandrit 2005

Op zaterdag 11 juni 2005 werd de tiende Gelderlandrit verreden. De Rohac was erbij met zeventien equipe’s.

De start en finish zijn traditie getrouw in restaurant de Peerdestal in Ellecom, wat helaas wat ver verwijderd is van Rotterdam. Dus op zaterdagochtend zeer vroeg uit bed gevallen om een uurtje richting Ellecom te sturen tussen bussen vol met jongeren op weg naar de EO jongerendag. Kennelijk valt deze evangelische happening elk jaar samen met de Gelderland, georganiseerd door de SGRT (Stichting Gereformeerd Rally Team).

Kopje koffie en een gemoedelijke sfeer, geen technische keuring, geen papieren, geen rijbewijs, het lijkt wel een illegale straatrace. Prima!

In het ochtendtraject vonden Robert en ik alle controle’s op een na, maar we deden er zevenentwintig minuten te lang over. Waren de oude kaarten nou te moeilijk of was de tijd wat te krap genomen? We lunchten in ieder geval heerlijk in Lievelde, maar omdat de verloren tijd ingehaald moest worden wel wat kort. Het middagtraject was volgens Robert veel moeilijker, we knoeiden enorm op de ingetekende lijn en pakten weer veel minuten. Tot overmaat van ramp misten we ook vijf controle’s. De mooie zesde plaats van de ochtend veranderde in een toch nog verdienstelijke achttiende plek. Merkwaardig genoeg vonden de overige deelnemers het middagtraject makkelijker. De Porsche van Job van Breevoort gaf helaas voor het eind van de rally de geest, evenals de Aston Martin van Jan ten Cate.

Van de overige Rohac leden klasseerden er zich toch weer drie in de top tien, wat gezien het sterke deelnemersveld heel erg knap is. Het buffet in de Peerdestal, verdund met wat bier en wijn, liet zich uitstekend smaken. Was het toch nog een leuke zaterdag geworden.

SGRT bedankt en tot volgend jaar.

Pieter Bartelse

Startlocatie in Ellecom

Voorbeeld van italiaans vakmanschap

Enkele dertigerjaren Bentley’s

Daan Peters plakt in de morgen.

De lunchlocatie met kroketten.

Veel oud spul in Gelderland, de Alvis van Toon en Mieke Boogers.

Nog wat klassiek spul

Daan Peters showt zijn nieuwe jack

Bijster & Son (Toekijkend)

De uitslag van de Gelderlandrit:

Pos

St.Nr

EQUIPE

Merk

Type

Jaar

OCHTENDTRAJECT

MIDDAGTRAJECT

EIND

SPORTKLASSE

RC

TC

REG

OV

TOT

RC

TC

TOT

TOT

6

32

Jan van der Marel – Erwin Berkhof

Volvo

122S

1965

400

80

10

0

490

100

30

130

620

7

29

Thom Houg – Herry Houg

Ford

Lotus Cortina Mk1

1965

300

0

30

0

330

300

0

300

630

8

16

Hidde Rijntjes – Marion Woud

Porsche

356C

1964

300

240

20

0

560

0

90

90

650

13

21

Cock Goedegebuur – Willem Uitenbroek

Porsche

911S

1971

500

10

10

0

520

400

40

440

960

17

1

Linus Verhoeks – Erik Bruens

MG

MGB

1969

800

30

90

100

1020

0

0

0

1020

18

48

Pieter Bartelse – Robert Weitmann

MG

MGB GT

1967

100

270

20

0

390

500

250

750

1140

19

25

Hans van Dalen – Ton Lommerse

Porsche

356C 1600

1964

400

20

10

100

530

600

20

620

1150

22

44

Daan Peters – Maarten Peters

MG

MGB GT

1967

700

0

30

0

730

600

40

640

1370

27

51

Gijs Verhoeff – Maurits Verhoeff

MG

MGB GT

1968

800

40

150

0

990

800

0

800

1790

32

42

Marjan van Erkel-Hokke – Theo van Erkel

Alfa Romeo

GT 1300 Junior

1967

600

130

250

200

1180

700

90

790

1970

34

50

Joost Bijster – Ed Bijster

BMW

1600-2

1967

1200

110

100

0

1410

600

20

620

2030

37

4

Frans de Zoete – Joan van de Lustgraaf

MG

TF

1954

1200

130

50

0

1380

600

100

700

2080

52

47

Frans Smits – Anton de Bruin

Alfa Romeo

Giulia 1600 Sprint GTV

1967

1300

280

190

100

1870

900

180

1080

2950

NG

33

Arjen de Bruin – Job van Breevoort

Porsche

356

1963

TOERKLASSE

16

119

Wim Krosenbrink – Naomi Krosenbrink

Mercedes-Benz

250SE Coupe

1965

400

90

0

0

490

400

70

470

960

39

110

Armin van Ewijk – Vera van Ewijk

Porsche

911

1965

600

230

0

100

930

600

20

620

1550

VINTAGEKLASSE

NG

86

Jan ten Cate – Nelleke ten Cate

Aston Martin

Mk II

1934