Uw Rohac wenst u het allerbeste voor 2014 en wenst u deelname aan heel veel leuke en enerverende ritten.
TULPENRALLYE 2014
Er heeft zich alweer een equipe aangemeld voor het vervoer naar Frankrijk, waardoor er nu 6 auto’s op de trailer staan. Gaat u zelf rijden, dan legt u ongeveer 1000 km af en bij 1:8 kost u dat inclusief de tolkosten ongeveer € 300,- en dat terwijl u met de Rohac trailer meekunt voor € 425,- te verhogen met de kosten van 2 tickets wat u bij Easyjet € 68,- kost en u komt dan helemaal uitgerust aan in Annecy en uw auto is nog helemaal vers als u aan de rallye begint. Nog even over nadenken misschien? Er zijn nog twee plekjes beschikbaar en als die vol zijn kunnen we u misschien onderbrengen op de trailer van een bevriende club.
DROOGRIT 2014 AFLEVERING 1
Hierbij meteen de inlossing van de belofte 6 droogritten te plaatsen door u hierbij de eerste droogrit aan te bieden. Succes!
Algemeen reglement droogritten ROHAC
- Controles staan rechts van de route. Lijnen tussen de controle en de weg blokkeren niet. Controles zelf wel.
- Alle wegen, voorzien van 2 bermlijnen, mogen worden bereden .
- Fiets – en voetpaden mogen niet worden bereden.
- Punten moeten altijd rechts van de bereden route liggen.
- Bermlijnen onderbreken de doorgang.
- Pijlen, ingetekende lijnen of delen daarvan mogen nooit en te nimmer tegengesteld worden bereden. Kruisen is voorwaarts berijden.
- Omrij routes moeten altijd zo kort mogelijk worden gehouden , de bepalingen uit het algemeen en bijzonder reglement blijven hierbij wel van kracht.
- Keerlussen tegen de wijzers van de klok in berijden.
Bijzonder reglement Januari 2014
- Teken op de kaart een route in van TC via pijlen in nummervolgorde naar FC. Tussen TC en pijl 1 , de pijlen onderling en van pijl 10 naar FC dient men de kortste route te construeren.
- Wegen mogen meerdere malen worden bereden en in alle richtingen.
- Pijlen of delen daarvan mogen meerdere keren , zowel eerder als later worden aangedaan. Echter alleen voorwaarts.
- Als men tijdens het zg . rijden een controle met een cijfer tegenkomt dan dient men hier te keren en een omrij route te construeren om de oorspronkelijke route zo kort mogelijk na deze “barricade” weer in de juiste richting te hervatten. Deze controles staan altijd aan het begin van een weg. En die dienen ook opgeschreven te worden.
- Men “rijdt” zonder voorkennis d.w.z dat als de route reglementair is opgepakt u niet meer weet waar de controles staan en hoe de wegsituaties zijn. Het zou zo kunnen zijn dat u ze later weer dezelfde situatie tegenkomt en daarop weer moet omrijden.
[droogrit id=”58″]