Uitleg Droogrit Januari/Februari

Na de start gaat u niet via de Q , ivm het ontbreken van de bermlijnen nabij Elrewaard.

U gaat door de A van Marienville ( groot) en dan links en rechtsaf voor de oorspronkelijk bedachte route.

Linksaf gaat maar rechtsaf wordt door een haltertje geblokkeerd , de route dus oppakken  bij de grenspaal onder Marienville (klein ) , dus doorrijden langs de R ( keerlus met de klok mee )  vlak boven GP236 de grens over (toegestaan bij het omrijden) 2 x linksaf en u kan de route vervolgen via de K. Dan gaat u bij de kruising rechtsaf omdat u vlak voor de grens naar links kunt , u mist dus de E. Als daarna de S opschrijft om de rotonde als keerlus te benutten dan moet ik u teleurstellen ,want de keerlus ligt over de grens.

Als u op de Lepelstraat rijdt zou u eigenlijk 2x rechtsaf willen , echter de route wordt echter weer geblokkeerd door een haltertje, de route ophalen kan alleen door een uitstapje over de grens .  De   A en de X  staan er zeer aanlokkelijk bij maar zijn geen van beide aan de beurt , alleen de driehoek onder Begijnemoeren volstaat als de ideale keerlus.

Op naar de volgende blokkade , deze omzeilt u door eerst langs de G te rijden ,einde weg links langs de  V , u rijd rond via de Kalmthoutsebaan en een tegengestelde T  en u komt nu voor de 2e keer langs de V.

De volgende blokkade bij de Weimersche Heide. Deze blokkade omzeilt u door de Kalmthoutsebaan  een keer op en neer te rijden en de keerlus bij de T te nemen.

Als u nu de O hebt opgeschreven dan bent u door een bermlijn heengereden.

Richting “De Buis” krijgt u een H .

De blokkade rechtsboven “Mallesteyn”  kunt u pas weer oppakken op de samen komst van wegen onder de R omdat de weg onder “Mallesteyn”geen bermlijn heeft. Dus de F is in dit geval goed. Het hebben van de R en het daardoor missen van de F is dus een cominatiefout.

Als u nu de D opschrijft bent u waarschijnlijk bezig met een fietstocht.

De  volgende situatie is de lus bij de M , deze komt  u tegengesteld tegen omdat u bij grensbenadering  tegen de wijzers van de klok in , altijd de eerst mogelijkheid  naar rechts, richting grenslijn, dient te benutten. Hierdoor komt u in dit geval de M niet tegen. Keerlussen die dienen om een geplande route na een onderbreking  weer op te pakken, dienen zoals in het reglement staat vermeld met de wijzers van de klok mee te worden bereden.

Als u bovengenoemde regel in acht blijft nemen dan is de volgende controleletter voor u de N.

Samen gevat dient u volgens de uitzetter de volgende lettercombinatie te hebben .

R K G V V T H F N